قطعه 44

قطعه 44

قدم گاه

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۶ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۴۱ کهف

دشتستان

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگر خدا را نصرت کنید، خدا هم شما را نصرت خواهد کرد؛ اگر در راه خدا قدمی بردارید، خداوند متعال هم شما را ده‌ها و صدها قدم جلو خواهد برد. این، اصل قرآنی و یک حقیقت است؛ یک قانونی الهی است. نصرت خدا به معنای نصرت دین اوست.

...نصرت خدای متعال در واقع معنایش این است که در جهت احیای سنت‌های الهی قدم برداریم؛ در طبیعت و جامعه اثر بگذاریم؛ در بیدار کردن فطرت‌ها اثر بگذاریم؛ برای نجات انسان از مجموعه‌ی عوامل بدبختی و تیره‌روزی تلاش کنیم. این، نصرت ماست برای دین خدا.


*امام خامنه ای مدظله العالی

85/3/14

+


۲۲ مرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۹

پایه‌ی فکری، در درجه‌ی اوّل، آن احساس مسئولیّت است که این عقبه‌ی فکریِ بسیار مستحکمی است برای شما که میخواهید در عرصه‌ی بسیج حرکت بکنید، و شرط لازم که پایه‌ی دوّم محسوب میشود، بصیرت است؛ از این دو چیز یک لحظه نباید غفلت کرد.

آن احساس مسئولیّت - یعنی برای خدا، صَبراً وَ احتِساباً؛ پروردگارا، من این کشف علمی را میکنم، این مطالعه را میکنم، این کار هنری را خلق میکنم، این مبارزه را میکنم، این عمل اقتصادی را انجام میدهم، این کمک را به زید میکنم، این مبارزه را با عَمرو میکنم، برای تو؛ چون از من مسئولیّت خواسته‌ای - این احساس مسئولیّت و احساس تعهّد الهی؛ بعد هم آگاهی: بدانیم کجا هستیم، جای ما کجا است، جای دشمن کجا است، دشمن کیست، با دشمن با چه سلاحی باید مبارزه کرد.




*امام خامنه ای مدظله العالی

بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین

۹۳/۰۹/۰۶


۰۸ مرداد ۹۵ ، ۰۳:۲۲