قطعه 44

قطعه 44

قدم گاه

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۶ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۴۱ کهف

دشتستان

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چقدر خوب است که در محافل هیئتها، به مسئله‌‌ی قرآن - قرآن‌‌خوانی و معارف قرآنی - اهتمام ورزیده بشود؛

چقدر خوب است که در این نوحه‌‌خوانیها مضامین اسلامی، مضامین انقلابی، مضامین قرآنی گنجانده بشود؛ یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین وای»، خب این یک کاری است امّا هیچ فایده‌‌ای ندارد و هیچ چیزی از «حسین وای» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد.

یک وقت هست که شما در همین مطلبی که [عزادار] تکرار میکند و حرفی که [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئله‌‌ی روز، یک مسئله‌‌ی انقلابی، یک مسئله‌‌ی اسلامی، یک معرفت قرآنی را میگنجانید؛ او وقتی تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛
 این خیلی باارزش است، کاری است که هیچ‌‌کس دیگر غیر از شما نمیتواند این کار را بکند؛ یعنی هیچ رسانه‌‌ای واقعاً قادر نیست که این‌‌جور معارف الهی را با جسم و جان و فکر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته کند. لذا کار کار مهمّی است، کار بزرگی است.



*امام خامنه ای مدظله العالی+


۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۴

همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریم ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد.

امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریم ها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.


*امام خامنه ای مدظله العالی

۱۳۹۴/۰۷/۲۹
نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام+


۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۳

امروز تمام ابر قدرت ها می خواهند ضربه ای به انقلاب اسلامی مان بزنند و اگر ما در خانه بنشینیم حرف بزنیم که نمی توانیم اسلام را پیاده کنیم ،باید عمل کنیم و در هر شغلی که داریم باید بیشتر زحمت بکشیم در راه خدا هم عمل کنیم هم ارشاد.



* شهید سید یعقوب سلیمانی

معاون اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا

ولادت : 9 آبان 1339 روستای دهنه سرسفید رود از توابع بندر کیاشهر

شهادت : 28 مهر  1362 ارتفاعات کردستان




۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۱

کسانی می توانند شیران روز و مردان مبارزه باشند که مثل شب عاشورای امام حسین (علیه السلام )و یارانش را داشته باشند.*


*شهید عبدالحمید دیالمه

ولادت:4 اردیبشهت 1332

دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نماینده مردم مشهد در دور اول مجلس شورای اسلامی

شهادت :7 تیر 1360 ،حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 تن از یاران امام


*منبع :کتاب آقا وحید،ص72 


۲۵ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۹

شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی*، عالمی ربانی، مجاهدی پارسا و عاشق حضرت امام (ره) بود و همواره از امام مدد می‌گرفت و من عمیقاً به ایشان ارادت می ورزیدم. این پیر سالخورده و روشن‌ضمیر در دوران جنگ تحمیلی، لباس نظامی به تن کرده و اسلحه به دوش گرفته و در صحنه‌های گوناگون نبرد حضوری فعال داشت و همواره در دفاع از اسلام و انقلاب پیشقدم بود.
یاد و خاطره‌ی این بزرگواران هرگز نباید از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان مردم پاک شود و از کنارشان به سادگی گذشت. این خون‌های پاک، شعله‌ی مقدس انقلاب اسلامی را پیوسته برافروخته‌تر و گدازنده‌تر خواهد کرد.+



دیدار خانواده شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی با رهبر انقلاب

۱۳۶۸/۰۷/۲۵

*شهید محراب، آیت اللّه عطاءاللّه اشرفی اصفهانی

ولادت:1281 /خمینی شهر- اصفهان.

 شهادت:23مهر1361 /مسجد جامع کرمانشاه در محراب نماز


۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۷:۳۱

چند خانم که بیشترشان بی حجاب بودند، ایستاده بودند و دیالمه به سوالاتشان جواب می داد و در تمام مدت سرش پایین بود. بعد از رفتن خانم ها، رفتم جلو و پرسیدم ؛ شما که به این خانم ها نگاه نمی کنید ، احساس نکنند شما خشک هستید و اثر سخنان تان کم شود.

گفت :به چهره آن ها نگاه نمی کنم تا خدا به من نگاه کند.


*از زندگی شهید عبدالحمید دیالمه

منبع :کتاب:آقا وحید/ص61



۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۰:۲۹

شهادت‌ها همچون حلقه‌ای است که مسلمین را در کنار هم محکم و متحدتر می‌کند.


*سردار شهید حاج حسین همدانی

ولادت:24 آذر1329

شهادت:16مهر1394/سوریه

+

صوت شهید+

۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۲:۰۸


رهبر انقلاب در پیام به مناسبت شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی مرقوم داشتند:

این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد.


*امام خامنه ای حفظه الله+



۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۱:۵۸

ما خسته نشده ایم و اگر باز هم جنگی پیش بیاید که پای انقلاب اسلامی در میان باشد، ما حاضریم.
می دانید زنده ترین روزهای یک مرد ، روزهایی است که در مبارزه می گذرد و زندگی در تقابل با مرگ است که خودش را نشان می دهد.

*شهید سید مرتضی آوینی




۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۲:۱۷

ما دشمن واقعی خود را استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می دانیم.

 

*شهید نادر مهدوی

ولادت: 14 خرداد 1342

شهادت: 16 مهر 1366

محل شهادت: خلیج فارس/ ناو جنگی "یو. اس. اس. چندلر" آمریکا

مزار: گلزار شهدای روستای بحیری/ استان بوشهر

 


۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۴

به یک نکته‌ای توجّه کنید: ما مواجهیم با یک حمله‌ی همه‌جانبه‌ی فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم میگویم، قاعدتاً از من قبول میکنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ من دارم می بینم چه دارد اتّفاق می‌افتد؛

لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوانها بخصوص جوانهای فعّال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار می کنند.

خب، در مقابل اینها کارهایی دارد انجام میگیرد؛ بچّه‌های حزب‌اللّهی، مردمان مؤمن، مسئولان باتعهّد کارهای خوبی دارند انجام میدهند لکن بیش از اینها باید در کشور کار بشود. یکی از قلم های مهم، همین است که این مفاهیم باارزش مثل مفهوم جهاد، مفهوم شهادت، مفهوم شهید، مفهوم خانواده‌ی شهید، مفهوم صبر برای خدا، احتساب لله باید زنده بماند.


*امام خامنه ای مدظله العالی+

۱۳۹۴/۰۷/۱۳

بیانات در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ شهدای استان چهارمحال و بختیارى‌


۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۳:۳۵

می‌گویند چرا با مذاکره با آمریکا مخالفت می‌کنید درحالی‌که امیرالمؤمنین با زبیر، و امام حسین با عمرسعد مذاکره کرد/ امیرالمؤمنین و امام حسین در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند؛ بحث مذاکره به معنای امروزی نبود/ مذاکره به معنای امروزی یعنی معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده/ آیا امیرالمؤمنین با زبیر و امام حسین با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را این‌گونه می‌فهمید و زندگی ائمه را این‌گونه تحلیل می‌کنید؟‌


اینکه با مذاکره با آمریکا مخالفیم علتی دارد؛ مذاکره‌ی آمریکا با جمهوری اسلامی یعنی نفوذ؛ می‌خواهند راه را باز کنند برای تحمیل/ در همین مذاکرات هسته‌ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند؛ الحمدلله طرف ایرانی حواسش جمع بوده اما یک جاهایی بالاخره یک فرصت‌هایی آنها پیدا کردند و یک حرکت مضر برای منافع ملی انجام دادند/ مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر مضرات بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد‌.



*امام خامنه ای حفظه الله+

۱۳۹۴/۰۷/۱۵

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۷:۰۹

بزرگ‌ترین مسئولیت زن مسلمان بعد از انقلاب ایجاد یک نسل مهذب است. شما برای ساخت این نسل چه کردید؟ الان خطابم به مادرانی است که در این مجلس حضور دارند:اگر امروز شما زندگی فاطمه(سلام الله علیها) را یاد گرفتید شما چه‌قدر به فرزندانتان یاد دادید که چه‌طور باید زندگی صحیح بر مبنای اسلام داشته باشند؟  اکثر جوانان ما اعم از دختر و پسر نمی دانند که زندگی اسلامی یعنی چی؟

هم از پسر هم از دخترمان یک عروسکی درست کردیم هر چی دلش خواسته برایش خریدیم اصلاً به او اجازه ندادیم که فکر کند ممکن است یه روز و روزگار سختی هم در زندگی باشد. با این حال، در آینده ادعایمان این هست که چندین و چند سال آمدیم زندگی فاطمه را بررسی کردیم خواندیم.

فاطمه(سلام الله علیها) چگونگی عملکرد یک زن در دفاع از امام زمانش را نشان داد. 



*شهید عبدالحمید دیالمه+

ولادت:4 اردیبشهت 1332

دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نماینده مردم مشهد در دور اول مجلس شورای اسلامی

شهادت :7 تیر 1360 ،حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 تن از یاران امام


۱۴ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۰

* نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مهرماه سال ۹۴ در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نشان دادن این کتاب، آن را حاوی نقشه‌ی راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی دانست.



رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند:


«دولت بی اصل و نسب؛ دولت جعلی؛ ملتِ دروغی. از اطراف دنیا آدمهای شریر را گرد آوردند و ملغمه‌ای به اسم «اسرائیل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودیهای شریر و خبیثی بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودیها هستند و زندگی می‌کنند -در کشور ما هم هستند که زندگی‌شان را می‌کنند- کاری به کار کسی ندارند، کسی هم به آنها کاری ندارد. کشورشان است و در آن زندگی می‌کنند. آنهایی که به سرزمینهای اشغالی رفتند، خبیثها، شریرها، طمّاعها، دزدها و آدمکشها بودند که از همه جای دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتی که اینطور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائیل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهی ندارد؛ حرف حسابی ندارد. آن وقت، چنین موجوداتی با این دنائت و پستی و پلیدی، میخواهند دولت و ملتِ نورانی و سربلند و عزیزی مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آنها از همه متّهمتر، مجرمتر و روسیاهترند.»


نسخه‌ی الکترونیکی کتاب «فلسطین»: فارسیEnglish

توضیحات بیشتر و خرید+
۱۲ مهر ۹۴ ، ۰۱:۳۰

لحظه به لحظه ما کار ما  حرکت ما نیت ما رفتار ما گفتار ما این شهدا نظارت و کنترل روش دارن خلوت ما جلوت ماعبادت ما همه اینا نیت ما ، ما نیتمون چیه تو سپاه دنبال چی هستیم چی رو می‌خوایم به نتیجه برسونیم کجا رو اشغال کردیم چه جایی قرار گرفتیم همه اینا رو می‌دونن اون وقت اونهایی که در راستا هست میگن خدایا  ما به این همرزم خودمون به این آشنای خودمون مباحات می‌کنیم و خدایا بهش کمک کن و اگه خدای نکرده برعکسش باشه روشونو بر می‌گردونن و میگن که خدا ازتون نگذره .


*شهید حاج احمد کاظمی+

فرمانده نیروی زمینی سپاه

ولادت : 2 مرداد 1337

شهادت : 19 دی 1384/ارومیه





۰۹ مهر ۹۴ ، ۰۰:۰۰

شهید با شهادت خودش تازه متولد می‌شود و نمی‌میرد.


*شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد+

ولادت:1311/5/5/مازندران

شهادت:1360/7/7/ مشهد

ترور به دست منافقین کوردل

مزار:دارالاسلام حرم امام رضا علیه السلام

تصویر









۰۷ مهر ۹۴ ، ۰۲:۰۳

خواهرم، یک توصیه به تو دارم و آن این است تو باید درس آزادگی و زندگی کردن را از حضرت زینب کبری و فاطمه(سلام الله علیهما) یاد بگیری، حجاب را رعایت کن، حجابت را حفظ کن زیرا که حفظ حجاب از خون هر شهیدی ارزشش بیشتر است.


*شهید سید موسی نامجو+
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت شهید رجایی
محل تولد: گیلان – بندرانزلی
ولادت: 1317/بندرانزلی

 شهادت: 7/مهر/1360
علت شهادت: سقوط هواپیمای نیروی هوایی ارتش ایران از اهواز به مقصد تهران

۰۷ مهر ۹۴ ، ۰۱:۱۴

ای امام تا لحظه ای که خون در رگ های ما جوانان پاک اسلام وجود دارد لحظه ای نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیاء و اولیاء وصل است به انحراف کشیده شود.



* سرلشکر پاسدار شهید سید محمد علی جهان آرا

فرمانده سپاه خرمشهر

ولادت:9 شهریور 1333

شهادت : 7 مهر 1360

+


۰۷ مهر ۹۴ ، ۰۰:۴۴

خب انسان نمی تواند لحظه‌ای خود را از این غم فارغ بداند و دائم در این چندروزه این غم در دل های ما و دیگران سنگینی می کند. آنچه حالا نتیجه باید گرفت، این است که مسئولیّت این حادثه‌ی سنگین و این فاجعه‌ی بزرگ بر دوش حکّام عربستان است؛ باید مسئولیّتشان را قبول کنند نسبت به این قضیّه، اینکه فرافکنی کنند و دائم این [و آن‌] را متّهم کنند و مدام خودشان از خودشان تعریف کنند کارهایی نیست که به جایی برسد؛ این فعّالیّتهای عقیمی است.


*امام خامنه ای مدظله العالی

بیانات در ابتدای جلسه خارج فقه

94/7/5

۰۵ مهر ۹۴ ، ۲۳:۵۶

امام صادق(علیه السلام) در باب صفات الشیعه می فرمایند: « شیعیان ما افرادی هستند که وقتی از آنها تمجید می‌شود اصلاً شادمان نمی‌شوند و در مقابل وقتی تکذیب می‌شود اصلاً ناراحت نمی‌شوند.» یعنی شیعیان اتصالشان به ملاک های الهی است و کاری ندارند که مردم چه فکر می‌کنند.


 البته به معنای این نیست که برای عمل به این سخن حضرت، اصلا رأی و آرای مردم را در نظر نگیریم. بلکه به این معنا که ما تحت تأثیر آنها نباشیم. زیرا ما به خوبی می‌دانیم که اکثرمان بیشتر از اینکه خودمان باشیم، یعنی بیشتر از آنکه خودمان زندگی کنیم، دیگران در وجود ما زندگی می‌کنند. پیوسته به فکر رای و نظر دیگران هستیم. مثلا من وقتی می‌خواهم بیرون بروم، خود را در آیینه نگاه می‌کنم که دیگران از این قیافه ام ،خوششان می‌آید یا نه؟

...یعنی برای بسیاری از ما ملاک‌های زندگی مان خوش‌آمدن یا بد آمد دیگران است و در واقع  دیگران بیشتر از خودمان در ما زندگی می‌کنند. در حالی که شیعیان واقعی، اتصالشان فقط به ملاک های الهی است و تحت تاثیر رای و نظر دیگران نیستند.

انسان در درجات معنوی، هرچه‌قدر بالاتر برود، میزان منیّت‌هایش پایین‌تر می‌آید. به همین دلیل شما نگاه کنید امام خمینی وقتی سی میلیون نفر در آنجا برایش درود می‌گویند، اصلاً‌ خم به ابرو نمی‌آورد، چون طبق فرموده امام صادق (علیه السلام) تمجیدها شادمانش نمی کند.



*شهید عبدالحمید دیالمه

ولادت:4 اردیبشهت 1332

دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نماینده مردم مشهد در دور اول مجلس شورای اسلامی

شهادت :7 تیر 1360 ،حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 تن از یاران امام


برگزیده ای از سخنرانی «در نیمه شعبان» موجود در رایت بیداری5+


۰۲ مهر ۹۴ ، ۰۲:۳۶