قطعه 44

قطعه 44

قدم گاه

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۶ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۴۱ کهف

دشتستان

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

اگر می‌خواهید تاثیر گذار باشید اگر می‌خواهید به عمر و خدمت و جایگاهتون ظلم نکرده باشید ما راهی به جز اینکه یک شهید زنده در این عصر باشیم نداریم . اول خودتونو آماده بکنید ، خودتونو آماده بکنید یعنی چه ، یعنی یه شهید همت باشید یعنی یه شهید خرازی باشید کاری بکنید که وقتی یه نفر میخواد بیاد تو دفترتون بگه میرم برم پیش فلانی در تصورش بیاد که اگر همت بود من میرفتم پیشش چه خصوصیاتی داشت از اون خصوصیات بسیاری شو در شما ببینه .



*شهید حاج احمد کاظمی+

فرمانده نیروی زمینی سپاه

ولادت : 2 مرداد 1337

شهادت : 19 دی 1384/ارومیه

نحوه شهادت : سانحه هوایی






۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۴

فردی که می خواهد روی صراط مستقیم حرکت ‌کند، علاوه بر همه صفات باید صابر باشد. باید این کنترل را روی خودش داشته باشد که همه جوانب را ببیند و اگر از محیط‌هایی نمی تواند بگذرد، آن محیط ها را دور بزند و از یک محیط دیگر برود.

در دیدگاه شیعه مهم نیست که این برنامه ریزی که من می‌کنم آیا نتیجه اش را خودم می ببنیم یا نه؟

غالبا جوامع شرقی و استعماری اینطور عادت کردند که حتماً نیتجه کارشان را ملموس به دست بیاورند، یعنی اگر کاری را امروز انجام می‌دهند فردا نتیجه‌اش را بگیرند!

ولی نیروهای صهیونیزم بین‌المللی و امپریالیزم در معنی جامع و کاملش- نه فقط امریکا-  امروز کاری را انجام می دهند تا 300 سال بعد نتیجه‌اش را بگیرند. آنها صد سال یا دویست سال قبل، برنامه ریزی و سرمایه گزاری کرده اند و الان نیتجه‌اش را می گیرند.

 

*شهید عبدالحمید دیالمه

ولادت:4 اردیبشهت 1332

دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نماینده مردم مشهد در دور اول مجلس شورای اسلامی

شهادت :7 تیر 1360 ،حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 تن از یاران امام

+

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۱۸


جائی معامله ما با خدا خواهد بود که ما خودمون رو فدا بکنیم ، فدای راه خدا بکنیم فدای اون مسئولیتی که براش پذیرفتیم این رو بدانیم اگه همه عالم رو اب بگیره ولی یک  سر سوزنی از خاک بالا باشه اون خاک نموداره اون خاک هست میگن همه جا رو آب گرفته ولی این هست پس ببینید ما یک مسئولیتی پذرفتیم ما نمی‌تونیم به جاهای دیگه دل خوش بکنیم خب این هم چی شده … هیچگاه تکلیف از ما ساقط نمیشه .



*شهید حاج احمد کاظمی+

فرمانده نیروی زمینی سپاه

ولادت : 2 مرداد 1337

شهادت : 19 دی 1384/ارومیه

نحوه شهادت : سانحه هوایی


۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۲۹

بخشی از پیام امام خمینی رحمت الله علیه به مناسبت شهادت آیت الله مدنى(شهید محراب):

این چهره نورانى اسلامى عمرى را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام و تربیت مسلمانان و مجاهده در راه حق علیه باطل گذراند و از چهره هاى کم نظیرى بود که به حد و افر از علم و عمل و تقوى و تعهد و زهد و خودسازى برخوردار بود...+



شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی

ولادت: 1292 ش -آذرشهر آذربایجان شرقی

شهادت: 1360/6/20 (دوازدهم ذی‏قعده 1401 ق )

پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبریز توسط منافقین


۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۳

بعد از مذاکرات هسته‌ای، در رژیم صهیونیستی گفتند تا 25سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ به شما می‌گویم: اولاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید و ان‌شاالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. ثانیاً در این مدت هم روحیه‌ی مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت‌.


*امام خامنه ای حفظه الله

دیدار با اقشار مردم

94/6/18

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۴


نیروهای مؤمن ما در سرتاسر کشور بدانند حرکت، به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی است.آماده‌به‌کار باشند.یعنی آماده‌ی کار اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، آماده حضور در میدان ها و عرصه‌های مختلف باشند.

در مقابل جهت‌گیری‌های دشمنان که شب و روز نمی‌شناسند ما هم بایستی شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم.«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم».


*امام خامنه ای مدظله العالی

94/6/12

دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى+

۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۸
 باید با استفاده از توانایی‌ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه‌ی فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم.

*امام خامنه ای حفظه الله
1394/6/16
دیدار رئیس و اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی با رهبر انقلاب+



۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۰۵

هُوَ الَّذی اَنزَلَ السَّکینَةَ فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لِیَزدادوا ایمانًا مَعَ ایمانِهِم؛

این سکینه‌ی الهی، مایه‌ی ازدیاد ایمان و مایه‌ی تقویت ایمان است. معنای سکینه هم آرامش در مقابل تلاطم است؛ حوادث گوناگون، خبرهای گوناگون، دشمنی‌ها، وضعیّت های مختلف، در روح انسان ها به‌طور طبیعی تلاطم ایجاد می کند. این آرامش خیلی از اوقات مایه‌ی استقرار فکر و ذهن و استقامت در طریق می شود.

خدای متعال این سکینه را، آرامش را به مؤمنین می دهد به برکت ایمان شان و به آنها خاطرجمعی می دهد که «وَ للهِ جُنودُ السَّمٰوٰتِ وَ الاَرض. از چه انسان واهمه کند؟

همه‌ی نیروهای زمین و آسمان، همه‌ی سنن طبیعت، جنود الهی هستند و متعلّق به خدایند؛ اگر ما  مؤمن باشیم، اگر ما بنده‌ی خدا باشیم، این نیروها در خدمت مؤمنین قرار می گیرند.


*امام خامنه ای حفظه الله

1394/6/12
بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى



۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۹

شیطان حکومت خویش را بر ضعف ها ، ترس ها و عادات ما بنا کرده است و اگر تو نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفه اللهی جبران کنی دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست.


*شهید سید مرتضی آوینی



۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۴

ما با این ها بخصوص با مرحوم باهنر، سالهای متمادی مأنوس بودیم، با مرحوم رجائی هم همین‌جور؛ از قبل از انقلاب تا دوران مسئولیّت ها و در مجلس و بیرون مجلس؛ واقعاً خصوصیّاتی داشتند که ما این ها را بایستی از یاد نبریم. به نظر من ایمان شان به این راه، به این اهداف، اهدافی که امام ترسیم کرده و جمهوری اسلامی مظهر آن اهداف است، شاخص خیلی مهمّی است؛ اخلاص شان؛ روحیّه‌ی خدمتگزاری‌ای که در اینها وجود داشت که واقعاً شب و روز نمی‌شناختند و برای خدمتگزاری کار می کردند.


*امام خامنه ای حفظه الله
۱۳۹۴/۰۶/۰۴


بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت



۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۴
شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ی قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت‌رسانی است؛ خدمت‌رسانی مادی و خدمت‌رسانی معنوی. از این مهم تر، خدمتی است که شما به خودتان می کنید؛ استعدادهای درونی خودتان را فعال می کنید؛ به بالقوه‌هائی که در وجود شما هست، فعلیت میبخشید؛ تجربه پیدا میکنید؛ با زندگی مردم آشنا می شوید؛ این حصارهای طبقاتی شکسته می شود...



*امام خامنه ای حفظه الله

بیانات در دیدار جهادگران بسیج سازندگی

۱۳۸۹/۰۶/۳۱

۰۷ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۷