قطعه 44

قطعه 44

قدم گاه

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۲۶ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۴۱ کهف

دشتستان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

در حرم امام خمینی(قدس سره) راجع به جوان‌های مؤمن و انقلابی چند جمله‌ای گفتم؛ در بیرون جنجالی راه انداختند که فلانی جوان‌های انقلابی را تقویت می‌کند.
این چیز جدیدی نیست، پنهان هم نیست: "بنده به جوانان انقلابی متدین ارادت دارم".
جوانی که توانش را صرف انقلاب می‌کند با جوانی که وقتش را صرف خوش‌گذرانی و ماشین‌سواری و... می‌کند یکسان نیست؛
بله حقوق اجتماعی‌شان یکی است، اما این جوان‌هایی که بعضاً پول ناچیزشان را هم برای کار انقلابی خرج می‌کنند با آن جوان خوش‌گذران و به قول خارجی‌ها "لُمپن" فرق دارد.





امام خامنه ای حفظه الله +


۹۵/۳/۲۵

۲۵ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۶

پس ای عزیز،
نام نیک را از خدا بخواه.
قلب مردم را از صاحب قلب خواهش کن.
تو کار را برای خدا بکن , خداوند علاوه بر کرامت های اخروی و نعمت های آن عالم در همین عالم هم به تو کرامت ها می کند ; تو را محبوب می نماید ...

اما اگر بتوانی با مجاهده و زحمت قلب خود را از این حب هم بکلی خالص نما ، باطن را صفا ده تا عمل از این جهت خالص شود و قلب متوجه حق گردد ;روح بی آلایش شود ; کدورت نفس برطرف گردد.



*امام خمینی رحمت الله علیه
شرح چهل حدیث/ص41

۱۵ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۴

خرّمشهر را خدا آزاد کرد! این مهم است؛ معنای این چیست؟
معنای این آن است که اگر شما مجاهدت کردید، قدرت خدا می‌آید پشت شما. لشکر بی‌عقبه، کاری نمیتواند بکند؛ لشکری که عقبه دارد، [نیروی‌] احتیاط دارد، نیروی ذخیره‌ی فراوان دارد، همه کار میتواند بکند.

حالا اگر لشکری عقبه‌اش، ذخیره‌اش عبارت بود از قدرت الهی، این لشکر دیگر شکست‌بخور است؟ امام این را به ما فهماند؛ فهماند که وقتی مجاهدت میکنید، وقتی تنبلی نمیکنید، وقتی وارد میدان میشوید، وقتی نیروهای خودتان را به صحنه وارد میکنید، اینجا قدرت خدا است که پشت سر شما است، [لذا] خرّمشهر را خدا آزاد میکند.

با این منطق، همه‌ی دنیای مسخّرِ استکبار را هم خدا میتواند آزاد کند.


*امام خامنه ای مدظله العالی

۱۳۹۵/۰۳/۰۳
*بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام+



۰۵ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۵۰

شب میلاد امید تاریخ، شب میلاد مهدی موعود، شب ولادت آن کسی که مصداق وعده‌ی لایتخلّف الهی است، شب میلاد آن کسی که درباره‌ی او سخنی گفته شده است که درباره‌ی هیچ یک از پیغمبران و اولیای الهی و ائمه گفته نشده است و آن این است که «یَملَأُ اللَّهُ بِهِ ‌الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کما مُلِئَت ظُلماً وَ جَوراً» درباره‌ی هیچ پیغمبری چنین چیزی گفته نشده؛ حتی درباره‌ی پیغمبر آخرالزمان. آن  دست توانایی که میتواند همه‌ی سطح عالم را از نعمت و عدل و داد برخوردار بکند، دست توانای اوست. خداوند این فضیلت بزرگ را برای او قرار داده است؛ نه برای دیگر اولیا، نه برای دیگر انبیا،‌ نه برای دیگر برجستگان عالم و مقربان مقام حق، فقط او است که این تعبیر درباره‌ی او آمده است. امشب شب ولادت این بزرگوار است. خب، عید بزرگی است.

 

*امام خامنه ای مدظله العالی

۱۳۹۴/۳/۱۲


۰۲ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۶